Chestionar sondaj Managementul Capitalului Uman, HCM
In articolul Managementul Capitalului Uman, HCM , mentionam ca Nivelul de Satisfactie al Angajatilor se determina cu ajutorul unui Chestionar HCM care include intrebari din domeniile relevante pentru membrii comunitatii.
Cum arata un astfel de Chestionar ? Iata un posibil model:
Evident, fiecare organizatie va alege functie de cultura organizationala domeniile pe care le considera relevante pentru angajati, si va defini afirmatii scurte si clare care vor fie evaluate de participantii la sondaj. Numarul total de afirmatii dintr-un chestionar HCM poate fi cuprins intre de 40-60.
In al doilea an de sondaj, pe baza raspunsurilor consolidate la intrebarea “ Care sunt in opinia Dvs. cele mai importante 10 afirmatii din afirmatiile evaluate mai sus? “ puteti intelege mai bine care sunt prioritatile angajatilor organizatiei Dvs. si regandi noul Chestionar HCM.
Intr-un articol viitor vom vedea cum arata o Harta de Satisfactie. Pana atunci, va doresc sa va fie bine cu Dvs. si cu cei pe care-i aveti alaturi in MarelePrezentContinuu.
De multi ani atat directorii cat si inspectorii sunt numiti pe criterii politice si nu de performanta. Directorul dintr-o localitate doljeana numeste la supraveghere la matematica, la examenul elevilor de clasa a VIII-a, invatatori, care predau matematica la clasa, dau examen de definitivat la matematica etc. si nu numeste la proba de matematica profesori de limba romana de exemplu, deoarece exista riscul ca acestia sa nu le spuna elevilor rezolvarile, pentru ca nu agreeaza coruptia, directorul doreste ca nu cumva sa se strice imaginea scolii daca rezultatele elevilor sunt cele reale. Ce sa le mai spun eu elevilor mei, care intrebati fiind de ce nu invata, acestia raspund ca vor sa se faca primari cand vor fi mari, ca nu le trebuie sa dea examene, sau sa aiba scoala multa ci sa fie alesi de babe?