Numarul de Bugetari
Creste Numarul de Bugetari – este concluzia cercetarii noastre bazata pe datele publicate de Ministerul de Finante (MF)* pentru perioada DEC.2015-IULIE 2022!
Trendul general de crestere IULIE 2022 vs. DEC. 2015 (+80.754 posturi ocupate!) este favorizat de cresterea din Sanatate / Autoritatile Executive Locale / Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj / Secretariatul General al Guvernului si este diminuat in principal de scaderea din MAI si ministerul Finantelor
______________________________
* Raportarile MF pentru perioada Dec. 2015 – Iulie 2022 apar in sectiunea „7. Sursa Date” si Tabelul 2.
LAST UPDATE: 10.09.2022
1. Repartizarea Institutiilor dupa Ordonatorii de Credite
Inainte de a trece la analiza, este important sa intelegem structura Administratiei.
Administratia contine urmatoarele 2 mari categorii:
I. Administratia Publica Centrala (APC) si II. Administratia Publica Locala (APL).
______________________________
Repartizarea Institutiilor si Autoritatilor Publice dupa Ordonatorii de Credite in cadrul APC/APL, este redata in Tabelul I
TABELUL 1.
INSTITUTII SI AUTORITATI PUBLICE | COD ORDONATORI CREDITE |
---|---|
TOTAL, din care | I.1. APC + I.2. APC + I.3. APC + I.4. APC + II.1 APL + II.2 APL |
I. ADMINISTRATIE PUBLICA CENTRALA (APC) TOTAL, din care: | I.1. APC + I.2. APC + I.3. APC + I.4. APC |
1. Institutii finantate integral din Bugetul de Stat | I.1 APC |
2. Institutii finantate integral din Bugetele Asigurarilor Sociale | I.2 APC |
3. Institutii subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj | 1.3 APC |
4. Institutii finantate integral din venituri proprii, din care | 1.4 APC |
Unitati sanitare finantate din FNUASSUnitatile de invatamant superior de statAlte institutii | |
II. ADMINISTRATIE PUBLICA LOCALA (APL), TOTAL din care | II.1 APL + II.2 APL |
1. Institutii finantate integral din Bugetele Locale, din care | II.1 APL |
Unitati de Invatamant PreuniversitarAutoritati Executive Locale | |
2. Institutii finantate integral sau partial din venituri proprii, din care | II.2 APL |
Unitati Sanitare din Reteaua Sanitara a Autoritatilor LocaleAlte institutii |
NOTA: Asa cum o sa vedeti mai tarziu, sub fiecare ordonator de credite se regasesc multe Institutii si Autoritati Publice (nu le enumaram acum, dar cei curiosi le pot gasi in TABELUL 2 si in sectiunea „7. Sursa Date”).
2. Evolutia Nr. de Bugetari in perioada DEC. 2015 – IULIE 2022
Daca in Decembrie 2015 existau 1.187.217 Bugetari, in Iulie 2022, numarul lor atingea deja cifra de 1.267.971.
Cresterea (+80.754 persoane) indica ipocrizia si lipsa de interes a clasei politice pentru modernizarea si restructurarea Institutiilor si Autoritatilor Publice devenite adevarate frane in calea dezvoltarii societatii si o grea povara pentru sectorul privat.
GRAFICUL 1. NUMARUL TOTAL DE BUGETARI [DEC. 2015 , IULIE 2022]
______________________________
Graficul 1 este interactiv si afiseaza valorile la trecerea mouse-ul peste serie.
3. Numarul de Bugetari din IULIE 2022
Potrivit Ministerului de Finante, in luna IULIE 2022 existau 1.267.971 bugetari.
Cifra de Total este importanta, dar la fel de importanta este Distributia Bugetarilor pe Institutii si Autoritati Publice.
3.1 Distributia Bugetarilor pe Institutii si Autoritati Publice, IUL. 2022
______________________________
Graficul 2 este construit cu datele din TABELUL 2 si afiseaza datele la trecerea mouseului peste serii;
Intrucat Educatia si Sanatatea apar atat in APC cat si in APL, pentru analiza si reprezentare grafica am cumulat numarul de posturi ocupate (detalii in TABELUL 2);
Dat fiind numarul mare de Institutii si Autoritati Publice, pentru simplificarea reprezentarii grafice am cumulat numarul de posturi pentru „Justitie” si „Alte ministere si institutii” (detalii in TABELUL 2).
Tot in TABELUL 2 veti mai gasi:
Repartizarea Institutiilor si Autoritatilor reprezentate grafic, pe Ordonatori de Credite;
Semnificatia abrevierilor utilizate pentru denumirea unor Institutii si Autorizati Publice in Grafic.
3.2 Concluzii privind distributia Bugetarilor existenti in IULIE 2022
Din GRAFICUL 2 rezulta ca in TOP 6 Institutii si Autoritati Publice cu cele mai multe pozitii ocupate se situeaza:
1. Educatia: 362.977 posturi (macinata de subfinantare, lipsa de viziune si slaba pregatire a cadrelor didactice, sitemul de Educatie pregateste pe banda rulanta Analfabeti Functionali fara nicio sansa in Piata Fortei de Munca si Economia Reala);
2. Autoritatile Executive Locale: 275.508 posturi (preocupate de grija insuficientei bugetelor locale pentru asigurarea salariilor marite discretionar la nivel local, AEL nu fac nimic pentru imbunatatirea conditiilor de mediu si viata la nivelul comunitatilor locale);
3. Sanatatea: 242.736 posturi (aflat in pragul dezastrului din cauza lipsei de viziune, a subfinantarii cronice si lipsei de investitii, a numirilor politice, Sistemul de Sanatate nu poate oferi serviciile de baza necesare unei populatii din ce in ce mai imbatranita si bolnava. Este un sistem care nu poate asigura sanatatea Fortei de Munca, reducandu-i acesteia sansele de a lucra pana la o varsta mai inaintata);
4. Ministerul Afacerilor Interne (MAI): 123.761 posturi (un sistem macinat de subfinantare, de promovari politice, de lipsa dotarilor elementare, de inexistenta programelor de dezvoltare continua si de slaba calitate a personalului recrutat in graba din surse externe. Un sistem care straneste indignare prin lipsa de profesionism si tact);
5. Ministerul Apararii Nationale (MApN): 73.283 posturi (sistem anacronic, care consuma cei 2% din PIB pentru salarii si achizitii de echipamente la mana a 2a iesite la pensie din alte tari);
6. Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj: 43.807 persoane
Insumate, cifrele TOP 6 reprezinta 88.5% din cele 1.269.712 de posturi totale ocupate in Institutiile si Autoritatile Publice din Romania.
TABELUL 2. DISTRIBUTIA SI EVOLUTIA BUGETARILOR DUPA ORDONATORII DE CREDITE, DEC. 2015 – IULIE 2022
INSTITUTII si AUTORITATI PUBLICE, DENUMIRE COMPLETA | INSTITUTII si AUTORITATI PUBLICE, DENUMIRE SMPLIFICATA PT. GRAFIC | COD ORDONATORI CREDITE | NUMAR DE POSTURI OCUPATE | EVOLUTIE | |||||||||||||||||||
DEC. 2015 | IUN. 2018 | AUG. 2020 | IULIE 2021 | MART.2022 | APR.2022 | MAI.2022 | IUN.2022 | IUL.2022 | AUG.2022 | SEPT.2022 | NOV.2022 | DEC.2022 | DEC.2022 - NOV. 2015 | DEC.2022 - NOV. 2022 | NOV.2022 - DEC. 2015 | NOV.2022 - SEPT. 2022 | SEPT.2022 - DEC. 2015 | SEPT.2022 - AUG. 2022 | AUG.2022 - DEC. 2015 | AUG.2022 - IUL. 2022 | |||
TOTAL, din care | I.1. APC + I.2. APC + I.3. APC + I.4. APC + II.1 APL + II.2 APL | 1.187.217 | 1.219.397 | 1.230.083 | 1.242.391 | 1.267.973 | 1.269.662 | 1.269.707 | 1.269.712 | 1.267.971 | 1.254.395 | 1.255.323 | 1.280.003 | 1.278.688 | 91.471 | -1.315 | +92.786 | +24.680 | +68.106 | +928 | +67.178 | -13.576 | |
I.1. APC_Administratia Prezidentiala | I.1. APC | 211 | 258 | 247 | 257 | 279 | 280 | 279 | 281 | 281 | 279 | 278 | 274 | 274 | 63 | 0 | 63 | -4 | +67 | -1 | 68 | -2 | |
I.1. APC_Senatul Romaniei | I.1. APC | 825 | 830 | 808 | 858 | 866 | 875 | 878 | 878 | 883 | 880 | 879 | 879 | 878 | |||||||||
I.1. APC_Camera Deputatilor | I.1. APC | 1.766 | 1.646 | 1.657 | 1.691 | 1.717 | 1.713 | 1.725 | 1.725 | 1.733 | 1.739 | 1.741 | 1.744 | 1.743 | |||||||||
Parlament | I.1. APC | 2.591 | 2.476 | 2.465 | 2.549 | 2.583 | 2.588 | 2.603 | 2.603 | 2.616 | 2.619 | 2.620 | 2.623 | 2.621 | 30 | -2 | 32 | 3 | 29 | 1 | 28 | 3 | |
I.1. APC_Agentia Nationala de Integritate | ANI | I.1. APC | 109 | 107 | 101 | 102 | 110 | 109 | 109 | 108 | 105 | 103 | 101 | 100 | 100 | -9 | 0 | -9 | -1 | -8 | -2 | -6 | -2 |
I.1. APC_Academia Romana | Academia Romana | I.1. APC | 3.341 | 3.332 | 3.298 | 3.275 | 3.269 | 3.269 | 3.277 | 3.282 | 3.278 | 3.293 | 3.287 | 3.276 | 3.274 | -67 | -2 | -65 | -11 | -54 | -6 | -48 | 15 |
I.1. APC_Avocatul Poporului | Avocatul Poporului | I.1. APC | 115 | 126 | 146 | 143 | 142 | 141 | 144 | 144 | 144 | 145 | 145 | 144 | 144 | 29 | 0 | 29 | -1 | 30 | 0 | 30 | 1 |
I.1. APC_Curtea de Conturi | Curtea de Conturi | I.1. APC | 1.525 | 1.650 | 1.680 | 1.623 | 1.671 | 1.669 | 1.665 | 1.663 | 1.623 | 1.661 | 1.654 | 1.712 | 1.710 | 185 | -2 | 187 | 58 | 129 | -7 | 136 | 38 |
I.1. APC_Secretariatul General al Guvernului | Secret. Gen. al Guv. | I.1. APC | 3.164 | 3.036 | 4.394 | 4.734 | 5.009 | 5.022 | 5.003 | 5.038 | 5.013 | 4.972 | 4.984 | 4.941 | 4.910 | 1746 | -31 | 1.777 | -43 | 1.820 | 12 | 1.808 | -41 |
I.1. APC_Ministerul Educatiei | I.1. APC | 7.728 | 295.743 | 280.385 | 281.902 | 290.992 | 291.727 | 291.981 | 292.021 | 292.069 | 276.549 | 275.175 | 294.207 | 294.748 | |||||||||
I.1. APC_Ministerul Cercetării, Inovării și Digitalizării | I.1. APC | 0 | 150 | 0 | 152 | 241 | 226 | 183 | 196 | 239 | 259 | 268 | 277 | 283 | |||||||||
I.4 APC_Invatamant Superior de Stat | I.4 APC | 287.893 | 63.479 | 61.666 | 64.779 | 67.411 | 68.059 | 68.191 | 67.662 | 66.115 | 64.547 | 63.871 | 68.499 | 68.169 | |||||||||
II.1 APL_Invatamant Preuniversitar | II.1 APL | 69.112 | 1.527 | 1.237 | 1.448 | 4.523 | 4.682 | 4.468 | 4.368 | 4.554 | 4.466 | 4.824 | 4.586 | 4.783 | |||||||||
Educatie | I.1. APC + I.4 APC + II.1 APL | 364.733 | 360.899 | 343.288 | 348.281 | 363.167 | 364.694 | 364.823 | 364.247 | 362.977 | 345.821 | 344.138 | 367.569 | 367.983 | 3.250 | 414 | 2.836 | 23.431 | -20.595 | -1.683 | -18.912 | -17.156 | |
I.1. APC_Ministerul Sanatatii | I.1. APC | 17.055 | 17.045 | 17.577 | 18.282 | 18.549 | 18.487 | 18.451 | 18.262 | 18.240 | 18.315 | 18.319 | 18.270 | 18.278 | |||||||||
I.4 APC_Unitati sanitare finantate din FNUASS | I.4 APC | 65.718 | 71.252 | 75.631 | 79.612 | 79.644 | 79.436 | 79.695 | 79.470 | 80.090 | 80.487 | 80.431 | 80.349 | ||||||||||
II.2 APL_Unitati sanitare din reteaua APL | II.2 APL | 119.817 | 129.215 | 136.363 | 141.255 | 144.846 | 144.909 | 144.694 | 145.013 | 145.026 | 146.422 | 146.661 | 146.556 | 146.401 | |||||||||
Sanatate | I.1. APC + I.4 APC + II.2 APL | 196.466 | 211.978 | 225.192 | 235.168 | 243.007 | 243.040 | 242.581 | 242.970 | 242.736 | 244.827 | 245.467 | 245.257 | 245.028 | 48.562 | -229 | 48.791 | -210 | 49.001 | 640 | 48.361 | 2.091 | |
I.1. APC_Ministerul Justitiei | I.1. APC | 16.274 | 16.709 | 16.660 | 16.641 | 16.949 | 16.941 | 16.873 | 16.864 | 16.861 | 16.832 | 16.801 | 16.715 | 16.695 | |||||||||
I.1. APC_Ministerul Public | I.1. APC | 5.974 | 6.250 | 6.197 | 6.170 | 6.180 | 6.194 | 6.141 | 6.183 | 6.165 | 6.152 | 6.147 | 6.137 | 6.128 | |||||||||
I.1. APC_CSM+Inspectia Judiciara | I.1. APC | 406 | 394 | 444 | 451 | 447 | 452 | 446 | 444 | 440 | 446 | 449 | 606 | 590 | |||||||||
I.1. APC_Inalta Curte de Casatie si Justitie | I.1. APC | 484 | 511 | 518 | 531 | 543 | 540 | 537 | 535 | 532 | 531 | 528 | 535 | 536 | |||||||||
I.1. APC_Curtea Constitutionala | I.1. APC | 97 | 92 | 94 | 95 | 93 | 96 | 96 | 97 | 95 | 94 | 94 | 94 | 94 | |||||||||
Justitie | I.1. APC | 23.235 | 23.956 | 23.913 | 23.888 | 24.212 | 24.223 | 24.093 | 24.123 | 24.093 | 24.055 | 24.019 | 24.087 | 24.043 | 808 | -44 | 852 | 68 | 784 | -36 | 820 | -38 | |
I.1. APC_Ministerul Afacerilor Externe | MAE | I.1. APC | 2225 | 2463 | 2126 | 2022 | 2042 | 2042 | 2042 | 2.033 | 2.030 | 1.963 | 1.940 | 1.935 | 2.008 | -217 | 73 | -290 | -5 | -285 | -23 | -262 | -67 |
I.1. APC_Ministerul Dezvoltarii, Lucrarilor Publice si Administratiei | Min. Dezvoltarii | I.1. APC | 1008 | 953 | 959 | 948 | 963 | 964 | 978 | 979 | 979 | 997 | 986 | 974 | 980 | -28 | 6 | -34 | -12 | -22 | -11 | -11 | 18 |
I.1. APC_Ministerul Investitiilor si Proiectelor Europene | Min. Proiectelor Europene | I.1. APC | 898 | 1.288 | 1.343 | 1.339 | 1.346 | 1.345 | 1.351 | 1.340 | 1.362 | 1.431 | 1.541 | 1.568 | 1.560 | 662 | -8 | 670 | 27 | 643 | 110 | 533 | 69 |
I.1. APC_Ministerul Finantelor | MF | I.1. APC | 26.544 | 26.086 | 24.851 | 24.468 | 24.323 | 24.443 | 24.379 | 24.338 | 24.412 | 24.587 | 24.869 | 24.861 | 24.830 | -1.714 | -31 | -1.683 | -8 | -1.675 | 282 | -1.957 | 175 |
I.1. APC_Ministerul Apararii Nationale | MAPN | I.1. APC | 74.398 | 71.747 | 74.070 | 74.374 | 74.761 | 74.445 | 74.018 | 73.652 | 73.283 | 73.996 | 74.637 | 74.276 | 73.410 | -988 | -866 | -122 | -361 | 239 | 641 | -402 | 713 |
I.1. APC_Ministerul Afacerilor Interne | MAI | I.1. APC | 133.191 | 124.782 | 126.398 | 122.473 | 123.347 | 123.485 | 123.996 | 123.753 | 123.761 | 123.278 | 123.228 | 125.370 | 125.668 | -7.523 | 298 | -7.821 | 2.142 | -9.963 | -50 | -9.913 | -483 |
I.1. APC_Serviciul de Protectie si Paza | SPP | I.1. APC | 1.529 | 1.467 | 1.405 | 1.362 | 1.414 | 1.415 | 1.416 | 1.419 | 1.424 | 1.452 | 1.465 | 1.456 | 1.456 | -73 | 0 | -73 | -9 | -64 | 13 | -77 | 28 |
I.1. APC_Serviciul de Telecomunicatii Speciale | STS | I.1. APC | 2.729 | 2.550 | 2.736 | 2.768 | 2.910 | 2.943 | 2.960 | 2.963 | 2.969 | 2.984 | 2.983 | 2.958 | 2.978 | 249 | 20 | 229 | -25 | 254 | -1 | 255 | 15 |
I.1. APC_Ministerul Agriculturii si Dezvoltarii Rurale | Min. Agriculturii | I.1. APC | 6.322 | 5.864 | 5.935 | 5.860 | 5.869 | 5.861 | 5.864 | 5.864 | 5.863 | 5.900 | 5.907 | 5.894 | 5.879 | -443 | -15 | -428 | -13 | -415 | 7 | -422 | 37 |
I.1. APC_Ministerul Mediului, Apelor si Padurilor | Min. Mediului | I.1. APC | 3.429 | 3.523 | 3.361 | 3.256 | 3.246 | 3.248 | 3.243 | 3.261 | 3.281 | 3.296 | 3.327 | 3.339 | 3.330 | -99 | -9 | -90 | 12 | -102 | 31 | -133 | 15 |
I.1. APC_Ministerul Muncii si Protectiei Sociale | Min. Muncii | I.1. APC | 4.500 | 3.972 | 4.016 | 3.980 | 3.926 | 3974 | 4.005 | 4.011 | 4.022 | 4.045 | 4.081 | 4.073 | 4.064 | -436 | -9 | -427 | -8 | -419 | 36 | -455 | 23 |
I.1. APC_Alte Ministere si Institutii | Alte ministere si Institutii | I.1. APC | 5.285 | 6.000 | 5.340 | 5.350 | 5.712 | 5.730 | 5.735 | 5.765 | 5.854 | 5.922 | 6.038 | 6.007 | 6.015 | 730 | 8 | 722 | -31 | 753 | 116 | 637 | 68 |
I.2. APC_Institutii finantate din Bugetele Asigurarilor Sociale | I.2. APC_Institutii finantate din BAS | I.2 APC | 8.462 | 8.247 | 8.237 | 8.081 | 9.310 | 9.307 | 9.303 | 9.297 | 8.316 | 8.328 | 8.317 | 8.279 | 8.271 | -191 | -8 | -183 | -38 | -145 | -11 | -134 | 12 |
I.3 APC_subventionate din Bugetul de Stat + Bugetul Asig. Pt Somaj | I.3 APC_subventionate din BS + BA Somaj | I.3 APC | 39.306 | 41.647 | 42.470 | 42.260 | 43.833 | 43.855 | 43.853 | 43.751 | 43.807 | 43.845 | 44.132 | 43.980 | 43.826 | 4.250 | -154 | 4.674 | -152 | 4.826 | 287 | 4.539 | 38 |
I.4 APC_Alte Institutii finantate integral din venituri proprii | I.4 APC_Alte Institutii (VP) | I.4 APC | 14.980 | 14.488 | 14.857 | 14.610 | 14.487 | 14.890 | 14.890 | 14.891 | 14.994 | 14.482 | 14.473 | 14.406 | 14.411 | -569 | 5 | -574 | -67 | -507 | -9 | -498 | -512 |
II.1 APL_Autoritati Executive Locale | II.1 APL_Autoritati Executive Locale | II.1 APL | 233.549 | 263.113 | 274.643 | 276.670 | 274.056 | 273.690 | 274.109 | 274.769 | 275.508 | 276.631 | 277.115 | 277.120 | 276.517 | 42.968 | -603 | 43.571 | 5 | 43.566 | 484 | 43.082 | 1.123 |
II.2 APL_Alte Institutii finantate integral sau partial din venituri proprii | II.2 APL_Alte Institutii (integral sau partial din VP) | II.2 APL | 33.372 | 33.389 | 32.612 | 32.550 | 32.979 | 32.990 | 32.988 | 33.167 | 33.240 | 33.483 | 33.591 | 33.524 | 33.398 | 26 | -126 | 152 | -67 | 219 | 108 | 111 | 243 |
4. Cresterea Nr. de Bugetari fata de DEC. 2015
Desi in fiecare campanie electorala politicienii promit ca restructureaza si modernizeaza Institutiile si Autoritatile Publice, aceste lucruri nu se intampla. Dimpotriva, in loc sa scada, numarul posturilor creste, serviciile publice raman la fel de proaste, iar cheltuielile salariale ale bugetarilor impovareaza si mai mult sectorul privat si datoria externa a tarii.
4.1 Cresterea Nr. de Bugetari IULIE 2022 vs DEC. 2015
Potrivit datelor Ministerului de Finante, in IULIE 2022 Numarul Total de Bugetari a crescut fata de DEC. 2015 cu + 80.754 persoane . Distributia acestei cresteri pe componente este redata in GRAFICUL 4.
______________________________
Graficul 4 este construit pe datele din TABELUL 2 si afiseaza datele la trecerea mouseului peste serii;
Pentru componentele inglobate la Educatie, Sanatate si Justitie si semnificatia abrevierilor, consultati TABELUL 2.
Tot in TABELUL 2 veti mai gasi:
Repartizarea Institutiilor si Autoritatilor reprezentate grafic, pe Ordonatorii de Credite;
Semnificatia abrevierilor utilizate pentru denumirea unor Institutii si Autorizati Publice in Grafic.
4.2 Interpretarea distributiei Cresterii Nr. de Bugetari IULIE 2022 vs. DEC. 2015
In TOP 3 al Cresterii conduce Sanatatea (+46.270 posturi ocupate), urmata de Autoritatile Executive Locale (+ 41.959) si de Institutiile din Administratia Publica Centrala subventionate din Bugetul de Stat si Bugetul Asigurarilor pentru Somaj (+4.501).
In Topul Scaderii, conduce MAI (-9.430).
Intrucat intervalul de crestere este foarte larg si aplatizeaza reprezentarea grafica, pentru a analiza comportamentul institutiilor publice va incurajez sa treceti mouse-ul peste fiecare pozitie din grafic.
Veti putea remarca de exemplu:
1) Cresterea numarului de posturi din Administratia Prezidentiala cu 33% (+70 posturi ocupate) – reflecta ipocrizie, nepasare si dispret.
2) Cresterea numarului de posturi din Secretariatul General al Guvernului cu 59% (+1849 posturi ocupate!) – reflecta ipocrizie, inconstienta si dispret absolut fata de contribuabilii din mediul privat care trebuie sa sutina din ce in ce mai multi incompetenti la Secretariatul General al Guvernului!
3) Cresterea numarului de posturi la Justitie cu 4% (+858 posturi ocupate!) – da, vorbim despre super-justitia care a ingropat dosarul Revolutiei Romane, dosarul Mineriadei si dosarul „10 August”, despre super-justitia care a salvat recent de raspundere toti plagiatorii care conduc aceasta tara, despre super-justitia care beneficiaza de pensii speciale nesimtite fara nicio legatura cu contributivitatea, suportate din Bugetul de Stat.
5. Evolutia Cresterii Nr. de Bugetari din luna curent vs. perioada anterioara [DEC. 2015 – IULIE 2022]
O veste buna este ca fata de Iunie 2022, in Iulie, Nr. de Bugetari a scazut cu 1.741 persoane.
Desi este o picatura intr-un ocean, scaderea trebuie pretuita. Sa speram ca intr-un final guvernantii vor restructura minim 80.754 bugetari, pentru a atinge macar nivelul lunii Decembrie 2015.
6. Mediul Privat vs. Bugetari
In timp ce companiile private isi reduc continuu numarul de angajati si investesc masiv in Digitalizare si Preluarea Proceselor si Deciziilor de catre Inteligenta Artificiala (AI), Institutiile si Autoritatile Publice romanesti raman incremenite in trecut, angajand din ce in ce mai multi bugetari si oferind servicii din ce in ce mai proaste.
Daca cifra de 1.267.971 persoane sau plusul de +80.754 bugetari nou angajati din Dec.2015 pana in Iulie 2022 nu vi se par mari, atunci priviti Evolutia Numericului si Realizarile dintr-o firma privata** cu 8.000 de Specialisti competenti si motivati vs. Evolutia din Institutiile si Autoritatile Publice cu culturi organizationale primitive (analiza facuta la nivelul lunii Martie 2022 – vizionati in full screen).
______________________________
** Am ales OMV Petrom ca exemplu, incurajat de: a) transparenta companiei asupra Activitatii si Rezultatelor / b) Cultura organizationala bazata pe Valori, Performanta, Dezvoltare si Rezultate / c) Contributia semnificativa la Bugetul de Stat / d) Contributia semnificativa la dezvoltarea societatii prin proiecte de Responsabilitate Sociala recunoscute si premiate.
7. Sursa Date
Analiza se bazeaza pe datele oficiale publicate de Ministerul Finantelor pentru lunile Decembrie 2015 / Iunie 2018 / August 2020 / Martie – Iulie 2022, date care pot fi descarcate cu linkurile de mai jos.
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IULIE 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IUNIE 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_MAI 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_APR 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_MART 2022.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IULIE 2021.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_AUGUST 2020.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_IUNIE 2018.pdf
posturi ocupate in institutii si autoritati publice_DEC 2015.pdf