PENSII

Spectacolul grotesc al Pensiilor Speciale

Spectacolul grotesc al Pensiilor Speciale1) continua prin neindeplinirea Jalonului 215 din PNRR2), cresterea accelerata a numarului de Pensionari Speciali si a costurilor aferente.

______________________
1) Exista 9 categorii de Pensii Speciale: 7 Pensii de serviciu + 2 Indemnizatii pentru limita de varsta.
2) Pentru consultarea documentatiei PNRR aprobata de CE privind Reforma Sistemului de Pensii, accesati urmatoarele linkuri:
„C8. Reforma Fiscala si Reforma Pensiilor_versiunea extinsa”
„C8. Analiza DNSH”
„C8. Tabel jaloane si tinte” (pentru Jalonul 215 consultati pag. 12)
Ratarea Jalonului 215 de aprobare a cadrului legislativ pentru revizuirea pensiilor speciale si alinerea lor la principiul contributivitatii pana la finalul Trim. 4/2022, va determina pierderea a 2,7 Miliarde Euro din transa a 3a PNRR!
BREAKING NEWS 19.12.2024
Potrivit comunicatului din 19.12.2024 Curtea Constitutionala a declarat neconstitutional articolul din Codul Fiscal care prevedea impozitatea progresiva a partii necontributive din pensile de serviciu, ceea ce înseamna ca partea necontributiva subventionata de la bugetul de stat va fi impozitata doar cu 10%!
Decizia este definitiva si general obligatorie si va fi publicata in Monitorul Oficial

LAST UPDATE: 21.12.2024

FALSA REFORMA A PENSIILOR SPECIALE

Suntem in DEC 2024 si pensiile Speciale neatinse au crescut spectaculos!
Lipsa de vointa politica privind legiferarea calcularii Pensiilor de serviciu dupa intreaga perioada de Contributivitate, este revoltatoare.

Desi Romania si-a asumat prin PNRR Reforma Pensiilor de Serviciu, Legile adoptate de Parlament si promulgate de dl. presedinte Iohannis vezi NOTA de mai jos doar simuleaza reforma, permitand in continuare iesirea la pensie la 47 de ani si 4 luni, varsta standard de pensionare crescand cu cate 4 luni in fiecare an calendaristic, pana la atingerea varstei de pensionare de 60 de ani in cazul procurorilor si judecatorilor (adica peste vreo 40 de ani!).

In ce priveste cuantumul enorm al pensiilor speciale si regulile de actualizare a pensiilor, nu s-a facut niciun progres.*)

_______________________
*) Intre DEC. 2023 – NOV 2024, pensia medie pentru milioanele de pensionarii de rang 2 din sistemul de asigurari sociale de stat a crescut de la 2.010 Lei la 2.798 Lei (+ 785 Lei).
In acelasi timp (11 luni), PENSIA SPECIALA MEDIE A TINERILOR PROCURORI SI JUDECATORI A CRESCUT CU + 2.679 Lei, de la 22.502 Lei la 25.181 Lei.
Practic, DOAR CRESTEREA DIN CELE 11 LUNI a pensiei tinerilor procurori si judecatori, este aproximativ egala cu INTREAGA PENSIE PRIMITA DE UN PENSIONAR DE RANG 2 LA 65 DE ANI dupa o viata de munca!

Cifrele de impact prezentate mai jos cuantifica doar cele 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP, NU si pensiile MApN+MAI+SRI pentru care casele sectoriale nu publica statistici lunare.

SURSA: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/justitie/judecatorul-cristi-danilet-se-pensioneaza-la-varsta-de-48-de-ani

______________________
NOTA:
1) LEGEA 282/2023 PENTRU MODIFICAREA SI COMPLETAREA UNOR ACTE NORMATIVE DIN DOMENIUL PENSIILOR DE SERVICIU SI A LEGII NR. 227/2015 PRIVIND CODUL FISCAL. Publicata in MOR 950/20.10.2023
2) LEGEA 361/2023 PRIVIND PERSONALUL CURTII CONSTITUTIONALE. Publicata in MOR 1095/5.12.2023.
3) DECIZIA CCR 678 / 28.11.2023 REFERITOARE LA EXCEPTIA DE NECONSTITUTIONALITATE A DISPOZITIILOR LEGII NR. 192/2023 PENTRU ABROGAREA CAPITOLULUI XI DIN LEGEA NR. 96/2006 PRIVIND STATUTUL DEPUTATILOR SI AL SENATORILOR. Publicata in MOR 1119/12.12.2023
4) Legea 11/2024 privind statutul grefierilor si al altor categorii de personal care ocupa functii de specialitate in cadrul instantelor judecatoresti, al parchetelor de pe langa acestea si al Institutului National de Expertize Criminalistice. Publicata in MOR 26/12.01.2024
5) HG 608/2024 PENTRU APROBAREA NORMELOR METODOLOGICE DE APLICARE A DISPOZITIILOR IN MATERIA PENSIILOR DE SERVICIU PREVAZUTE DE LEGEA 303/2022 PRIVIND STATUTUL JUDECATORILOR SI PROCURORILOR SI DE LEGEA 47/1992 PRIVIND ORGANIZAREA SI FUNCTIONAREA CURTII CONSTITUTIONALE. Publicata in MOR 540/10.06.2024
6) Intrucat Lista reglementarilor privind Pensiile speciale este foarte lunga, cei dornici de studiu pot accesa baza legislativa de date (pentru selectarea informatiei, introduceti TAG PENSII SPECIALE in campul Search)

EFECTELE FALSEI REFORME A PENSIILOR SPECIALE

1) Falsa Reforma a depopulat institutiile de justitie si a crescut masiv Numarul de tineri pensionari speciali si Costurile cu Necontributivitatea. Tentatia de primi pensii fabuloase incepand de la 47 de ani si 4 luni, a invins bunul simt de a continua activitatea la varsta deplinei puteri si maturitati profesionale!
Din 7 IUL. 2022 pana in 20 DEC 2024, presedintele Iohannis a semnat 1.085 Decrete prezidentiale*) de eliberare din functie ca urmare a pensionarii pentru procurori si judecatori!
2) Ratarea Jalonului 215 va determina pierderea a 2.7 Miliarde Euro din transa a 3a PNRR care avea termen de depunere a documentatiei in OCT. 2023!
3)A fost aruncata in aer coeziunea sociala prin impartirea cetatenilor in cetateni de rangul 1 si cetateni de rangul 2!
4) Din 3 OCT. 2023 a inceput Reincadrarea judecatorilor si procurorilor pensionati. In perioada 3.10.2023-14.10.2024 dl. Iohannis a semnat 27 decrete prezidentiale de reincadrare care au fost publicate in Monitorul Oficial!
Si, pe langa salariu, cei care impart dreptatea primesc lunar si 15% din Pensia Speciala ( Art. 216 alin. (2) din Legea 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor publicata in MOR 1102/16.11.2022).

*) Continutul acestor Decrete si Monitoarele Oficiale in care au fost publicate sunt redate mai jos:

27 DE PENSIONARI PROCURORI SI JUDECATORI REINCADRATI


PENSIILE SPECIALE PRIN LENTILA DISCRIMINARII

In timp ce Pensia Speciala Medie incasata de un tanar procuror/judecator in AUG.2024 a fost de 25.184 Lei*), prin Decizia nr. 11/2024 privind aprobarea Criteriilor generale pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil din 20 AUG. 2024, „expertii” Comisiei de Insolventa la Nivel Central**) au stabilit ca o familie normala din mediul urban formata din 2 adulti si 2 copii (unul sub 14 ani si celalalt peste 14 ani) poate trai la un nivel rezonabil in 2024 cu 3.761 Lei/luna***).

–––––
*) Din cei 25.184 Lei, 22.068 Lei sunt Necontributivi!
**) Comisia este formata din cate un reprezentant al Autoritatii Nationale pentru Protectia Consumatorilor, Ministerului de Finante, Ministerului Justitiei, Ministerului Muncii, Oficiului National al Registrului Comertului – Directia Buletinul Procedurilor de insolventa si utilizeaza cifre furnizate de INS (Institutul National de Statistica) si ICCV (Institutul de Cercetare a Calitatii Vietii)
***) Suma de 3.761 Lei este compusa din:
1. 1.153 lei/luna pt. adult sot,
2. 1.153 lei/luna pt. adult sotie,
3. 849 lei/luna pentru un copil peste 14 ani
4. 606 lei/luna pt. un copil sub 14 ani)!.

Familia din mediul rural formata din 2 adulti si 2 copii (unul sub 14 ani si celalalt peste 14 ani), potrivit Comisiei, poate trai la un nivel rezonabil cu 3.036 Lei/luna****)

–––––
****) Suma de 3.036 Lei este compusa din:
1. 931 lei/luna pt. adult sot,
2. 931 lei/luna pt. adult sotie,
3. 684 lei/luna pentru un copil peste 14 ani
4. 490 lei/luna pt. un copil sub 14 ani)!

Pentru stabilirea nivelului de trai rezonabil Comisia a utilizat valoarea actualizata a cosului minim lunar de consum prin raportarea indicelui preturilor de consum MAI 2024 la cel din IUN. 2022

–––––––
Valoarea cosului minim lunar de consum este definita ca minimul necesar pentru asigurarea respectarii drepturilor, libertatilor fundamentale si demnitatii umane ale debitorului si ale persoanelor carora acesta le asigura ori le datoreaza, potrivit legii, întretinere în mod curent.

25.184 Lei pensie speciala pt. un magistrat vs. 3.761 Lei venit pt. o familie de 4 pers. din mediul URBAN
25.184 Lei pensie speciala pt. un magistrat vs. 3.036 Lei venit pt. o familie de 4 pers. din mediul RURAL
Incredibil cata nemernicie si dispret rezulta din comparatia celor 2 cifre!.

–––––––

SPECTACOLUL GROTESC AL PENSIILOR SPECIALE: CIFRE CHEIE DE IMPACT
Valorile medii ale Pensiilor Speciale

Pentru vizualizare integrala, utilizati bara de scroll vertical.

VALORI MEDII 7 PENSII DE SERVICIU vs. PENSIA MEDIE DE ASIGURARI SOCIALE DE STAT
[ 2015-2024 ]
A) In Top 3 Pensii medii NOV 2024 conduc:
1. Procurorii si Judecatorii (25.181 Lei) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (12.995 Lei) / 3. Curte de Conturi (10.132 Lei).
Pensia medie de Asigurari Sociale de Stat din NOV 2024 calculata pentru cei 4.551.796 pensionari de rang 2 a fost de 2.795 Lei!
B) Intrucat pentru 2024 NU exista date despre pensiile medii MApN+MAI+SRI, facem mai jos analiza comparativa cu cele 6 PENSII GESTIONATE DE CNPP pentru lunile DEC. 2023/DEC.2015;
B.1) In Top 3 Pensii medii DEC. 2023 conduc:
1. Procurorii si Judecatorii (22.502 Lei) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (11.499 Lei) / 3. Curte de Conturi (8.725 Lei).
Pensia medie de Asigurari Sociale de Stat din DEC. 2023 calculata pentru cei 4.609.500 pensionari de rang 2 a fost de 2.010 Lei!
B.2) Pensia medie MApN+MAI+SRI din DEC. 2023 (5.623 Lei) a fost calculata la nivel de an 2023 prin corelarea Raportului anual INS cu statisticile CNPP.
B.3) In Top 3 Cresteri Pensii medii DEC. 2023 vs. DEC. 2015 conduc: 1. Procurorii si Judecatorii (22.502 vs. 9.216 Lei / +13.286 Lei = 244%) / 2. MApN+MAI+SRI (5.623 vs. 2.723 Lei / +2.900 Lei = 206%) / 3. Pers. Aux. de Specialit. Instante si Parchete (6.247 vs. 3.530 Lei / +2.103 Lei=160%)
PROCURORII SI JUDECATORII: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2024]
1) Procurorii si Judecatorii au cele mai mari Pensii de serviciu, cele mai mari Cote de Necontributivitate si cele mai mari cresteri de Pensie.
In NOV 2024: A) Pensia medie = 25.181 Lei (vs. 9.172 in NOV. 2015) / B) Cota de Necontributivitate = 21.925 Lei (vs. 8.153 in NOV. 2015)
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si este suportata de la Bugetul de Stat.
PERS. AERONAUTIC CIVIL NAVIGANT: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2024]
1) Personalul Aeronautic Civil Navigant ocupa locul 2 in topul Pensiilor medii de serviciu dar, spre deosebire de Procurori si Judecatori, Cota de Necontributivitate este mai mica. Raportata la NOV.2015, cresterea Pensiei medii este mica.
In NOV 2024: A) Pensia medie = 12.995 Lei (vs. 11.232 in NOV. 2015) / B) Cota de Necontributivitate = 8.170 Lei (vs. 8.441 in NOV. 2015)
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si este suportata de la Bugetul de Stat.
PERS. AUX. DE SPEC. INSTANTE SI PARCHETE: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2024]
1) Pensia de serviciu medie / Cota Necontributiva a Personalului auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti si al parchetelor inregistreaza un trend crescator care se accentueaza din NOV. 2023.
In NOV 2024: A) Pensia medie = 6.719 Lei (vs. 3.589 in NOV. 2015) / B) Cota de Necontributivitate = 3.953 Lei (vs. 2.315 in NOV. 2015)
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si se suporta de la Bugetul de Stat.
FUNCTIONARI PUBLICI PARLAMENTARI: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2024]
1) Pensia de serviciu medie a Functionarilor Publici Parlamentari inregistreaza un trend crescator. Incepand cu NOV. 2023 si ponderea Cotei Necontributive in total pensie a capatat un trend crescator.
In NOV 2024: A) Pensia medie = 6.132 Lei (vs. 2.939 in DEC. 2015) / B) Cota de Necontributivitate = 3.513 Lei (vs. 1.163 in DEC. 2015)
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si se suporta de la Bugetul de Stat.
PERS. CORP DIPLOMATIC SI CONSULAR: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2024]
1) Pensia de serviciu medie a Membrilor Corpului diplomatic si consular inregistreaza un trend crescator.
In NOV 2024: A) Pensia medie = 6.904 Lei (vs. 5.036 in MAI 2016) / B) Cota de Necontributivitate = 2.971 Lei (vs. 3.130 in MAI. 2016)
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si se suporta de la Bugetul de Stat.
CURTE CONTURI: PENSII MEDII SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
[2015 - 2024]
1) Pensia de serviciu medie a Persoanelor care au indeplinit functia de auditor public extern in cadrul Curtii de Conturi inregistreaza un trend crescator, dar pozitiv este faptul ca ponderea Cotei Necontributive in total pensie, scade.
In NOV 2024: A) Pensia medie = 10.132 Lei (vs. 8.595 in NOV. 2015) / B) Cota de Necontributivitate = 2.281 Lei (vs. 5.491 in NOV. 2015)
2) Graficul contine si valoarea Pensiei Medii din Sistemul de Asigurari Sociale pentru a evidentia discriminarea si nesustenabilitatea.
3) Cota Necontributiva reprezinta partea acordata suplimentar peste nivelul cuvenit pentru Contributivitate si se suporta de la Bugetul de Stat
VALORI MEDII 6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP vs. ASIGURARI SOCIALE DE STAT
[ LUNA NOV 2024 ]
1) In Top 3 Pensii medii NOV 2024 conduc: 1. Procurorii si Judecatorii / 2. Pers. aeronautic civil Navigant / 3. Curte de Conturi.
Pensia medie de Asigurari Sociale de Stat din NOV 2024 calculata pentru cei 4.551.796 de pensionari de rang 2 a fost 2.795 Lei, in timp ce Pensia medie de Asigurari Sociale calculata pentru cei 4.689.950 de pensionari a fost de 2.740 Lei!
MAPN+MAI+SRI : GRAFIC PENSII MEDII SI COTE NECUVENITE DATORATE PRIVILEGIULUI DE CALCUL
(3 VARIANTE DE ESTIMARE)
1) Pensiile medii MApN+MAI+SRI din perioada 2015-2023, au fost calculate prin corelarea Rapoartelor anuale INS cu statisticile CNPP.
2) Cotele pentru acoperirea diferentei dintre Valoarea Actuala a Pensiei (VAP) si Valoarea Cuvenita prin Recalculare cu Intreaga Perioada Contributiva (VPCRIPC) au fost estimate in 3 Variante:
Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC1=3.000 Lei iar 1.893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 2: VPCRIPC2=71.53% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC2=3.500 iar Lei 1.393 Lei = privilegiu de calcul nemeritat);
Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (de Ex. in anul 2022, VAP= 4.893 Lei, VPCRIPC3=4.000 Lei iar 893 Lei = privilegiu de calcul nemeritat)
GRAFIC COMPARATIV: VALORI MEDII 7 PENSII DE SERVICIU vs. PENSIE DE ASIGURARI SOCIALE DE STAT
[ IN LUNA DEC. 2023 ]
1) In Top 3 Pensii medii DEC. 2023 conduc: 1. Procurorii si Judecatorii (22.502 Lei) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (11.499 Lei) / 3. Curte de Conturi (8.725 Lei).
Pensia medie de Asigurari Sociale de Stat din DEC. 2023 calculata pentru cei 4.609.500 pensionari de rang 2 a fost de 2.010 Lei!
2) Pensia medie pentru MApN+MAI+SRI de 5.623 Lei a fost calculata la nivel de an 2023, coreland Raportul anual INS cu statisticile CNPP.
Costul astronomic lunar si anual al Pensiilor Speciale

Pentru vizualizare integrala, utilizati bara de scroll orizontal.

6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP, [ 2015 - 2024 ]
COSTURI LUNARE NECONTRIBUTIVITATE, Milioane LEI/Luna
A) 150.99 Milioane LEI este COSTUL NECONTRIBUTIVITATII pe NOV 2024 pentru cele 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP!
In Top 3 Cost NECONTRIBUTIVITATE pe NOV 2024 se regasesc:
1. Procurorii si Judecatorii (123,46) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (11,32) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (9,11)
B) Suma enorma este favorizata de combinatia exploziva dintre cresterea necontrolata a Nr. de tineri pensionari Procurori si Judecatori si, Valoarea enorma a Pensiei medii pentru aceasta categorie.
Cifrele reflecta Discriminarea si Nesustenabilitatea sustinute de clasa politica corupta si incompetenta!
TOTAL 6 PENSII SERVICIU GESTIONATE DE CNPP [2015 - 2024]
COSTURI LUNARE CUMULATE PENTRU ACOPERIREA NECONTRIBUTIVITATII, Milioane LEI/Luna
Cresterea Costului LUNAR TOTAL aferent Necontributivitatii celor 6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP de la 34.07 Milioane LEI in NOV. 2015 la 150.99 Milioane LEI in NOV 2024, se datoreaza in principal cresterii agresive a Nr. de pensionari Procurori si Judecatori si a Pensiei medii lunare/Cotei de Necontributivitate a acestora.
Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic!
6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP [2015-2024]
COSTURI LUNARE NECONTRIBUTIVITATE PE CATEGORII, Milioane LEI/Luna
A) Graficul detaliaza pe fiecare dintre cele 6 Pensii de serviciu gestionate de CNPP, Costul lunar TOTAL cu Necontributivitatea.
Se observa ponderea enorma in TOTAL a Procurorilor si Judecatorilor, urmata, la mare distanta, de Personalul Aeronautic Civil Navigant.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic. Pentru a vedea mai bine seriile, dezactivatI-le / activati-le prin click pe numele din Legenda.
PROCURORI SI JUDECATORI [2015 - 2024]
COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane LEI/Luna
A) Dintre cele 6 categorii de Pensii de Serviciu gestionate de CNPP, Procurorii si Judecatorii au cea mai mare pondere in Costul lunar suportat de la Bugetul de Stat pentru acoperirea Necontributivitatii. Faptul se datoreaza cresterii agresive a Nr. de tineri pensionari procurori si Judecatori, combinata cu Cresterea exploziva a Pensiei Medii si a Cotei de Necontributivitate.
B) Costul lunar cu Necontributivitatea creste de la 26,21 milioane LEI/Luna in NOV. 2015, la 123,46 milioane LEI/Luna in NOV 2024!
PERSONALUL AERONAUTIC CIVIL NAVIGANT [2015 - 2024]
COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane LEI/Luna
A) Costul lunar cu Necontributivitatea personalului Aeronautic Civil Navigant ocupa locul al 2-lea intre cele 6 categorii de Pensii de Serviciu gestionate de CNPP.
B) Costul lunar cu Necontributivitatea creste de la 6,25 Milioane LEI/luna in NOV. 2015 la 11,32 Milioane LEI/luna In NOV 2024
PERS. AUXILIAR DE SPECIALITATE INSTANTE SI PARCHETE [2015 - 2024]
COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane LEI/Luna
A) Personalul auxiliar de specialitate al instantelor judecatoresti / parchetelor ocupa locul 3 intre cele 6 categorii de Pensii de Serviciu gestionate de CNPP, ca pondere in Costurile Lunare cu Necontributivitatea. Costurile Lunare cresc de la 1,45 Milioane LEI in NOV. 2015 la 9,11 milioane LEI in NOV 2024.
Din OCT.2023 apar cresteri abrupte ale Costurilor Lunare cu Necontributivitatea datorate exploziei de Numeric si Cresterii Cotei Necontributive.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic.
FUNCTIONARI PUBLICI PARLAMENTARI [2015 - 2024]
COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane LEI/Luna
A) Pentru Functionarii Publici Parlamentari din structurile de specialitate ale Parlamentului, Costul Lunar cu Necontributivitatea creste de la 0,42 Milioane LEI in DEC. 2015 la 3,13 Milioane LEI in NOV 2024.
Din OCT.2023 apar cresteri abrupte ale Costurilor Lunare cu Necontributivitatea datorate exploziei de Numeric si Cresterii Cotei Necontributive.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic.
PERS. CORP DIPLOMATIC SI CONSULAR [2015 - 2024]
COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane LEI/Luna
A) Costul lunar cu Necontributivitatea pentru Membrii Corpului diplomatic si consular creste de la 2,00 Milioane LEI in MAI 2016 la 2,42 Milioane LEI in NOV 2024.
Din NOV.2023 apar cresteri abrupte ale Costurilor Lunare cu Necontributivitatea datorate Cresterii de Numeric.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic.
CURTE CONTURI [2015 - 2024]
COST LUNAR NECONTRIBUTIVITATE, milioane LEI/Luna
A) Costul lunar cu Necontributivitatea pentru persoanele care au indeplinit functia de auditor public extern in cadrul Curtii de Conturi creste de la 0,15 Milioane LEI in NOV. 2015 la 1,56 Milioane LEI in NOV 2024. Trendul DESCENDENT pana in SEPT. 2023 este explicat prin scaderea Cotei Necontributive / Numericului.
Din OCT. 2023 Costurile Lunare cresc din cauza cresterii Numericului peste care se suprapune o crestere a Cotei Necontributive din IAN. 2024.
Din SEPT. 2024 apare o scadere favorizata de scderea Numericului asociata cu diminuarea Cotei Necontributive.
B) Pentru afisarea cifrelor, deplasati mouseul peste grafic.
MApN+MAI+SRI [ LUNILE DEC. 2015-DEC. 2023 ]
COSTURI LUNARE MEDII NECONTRIBUTIVITATE, milioane LEI/Luna
A) Pensiile medii lunare MApN+MAI+SRI din perioada 2015-2023, au fost calculate prin corelarea Rapoartelor anuale INS cu statisticile CNPP.
B) Cotele medii Necontributive lunare pentru acoperirea diferentei dintre Valoarea Actuala a Pensiei (VAP) si Valoarea Cuvenita prin Recalculare cu Intreaga Perioada Contributiva (VPCRIPC) au fost estimate in 3 Variante:
Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (de Ex. in anul 2023, VAP= 5.623 Lei, VPCRIPC1=3.448 Lei iar 2.175 Lei = cota medie Necontributiva);
Varianta 2: VPCRIPC2=71.53% din VAP (de Ex. in anul 2023, VAP= 5.623 Lei, VPCRIPC2=4.022 iar Lei 1.601 Lei = cota medie Necontributiva);
Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (de Ex. in anul 2023, VAP= 5.623 Lei, VPCRIPC3=4.597 Lei iar 1.026 Lei = cota medie Necontributiva)
C)Costurile lunare medii cu Necontributivitatea au fost estimate pe baza Cotelor medii Necontributive calculate in cele 3 variante mentionate la Pct.B)
C) Exemplu de interpretare a cifrelor din Tabel:
Costurile NECONTRIBUTIVE medii lunare 2023 estimate pentru pensiile MApN+MAI+SRI (MApN+MAI+SRI sunt cuprinse intre
208,45 Milioane LEI/Luna OPTIMIST (in Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (VAP= 5.623 Lei, VPCRIPC3=4.597 Lei iar 1.026 Lei = cota medie Necontributiva), si
441,88 Milioane LEI/Luna PESIMIST (in Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (VAP= 5.623 Lei, VPCRIPC1=3.448 Lei iar 2.175 Lei = cota medie Necontributiva)
D) Chiar si in varanta optimista, 208,45 Milioane LEI pentru NECONTRIBUTIVITATE/LUNA reprezinta o suma imensa care reflecta Discriminare si Nesustenabilitate sustinute de o clasa politica corupta si incompetenta care trebuie oprita cu orice pret!

6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP [ 2015-2024 ]
COSTURI ANUALE NECONTRIBUTIVITATE, Milioane LEI/AN
A) 1615,05 Milioane LEI suportate de la Bugetul de Stat in ANUL 2024 (11 LUNI) pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP!
In Top 3 AN 2024 (11 LUNI) se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii (1324,33) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (125,73) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (86,30)

B) 1499,58 Milioane LEI suportate de la Bugetul de Stat in ANUL 2023 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP!
In Top 3 AN 2023 se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii (1260,86) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (123,53) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (51,97)

C) 1344,76 Milioane LEI suportate de la Bugetul de Stat in AN 2022 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP!
In Top 3 AN 2022 se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii (1095,18) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (125,98) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (52,10)

D) 10097,30 Milioane LEI suportate de la Bugetul de Stat intre NOV. 2015 - NOV 2024 pentru compensarea Necontributivitatii celor 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP!
In Top 3 NOV. 2015 - NOV 2024 se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii (7728,99) / 2. Pers. aeronautic civil Navigant (1183,95) / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete, (501,09)

E) Sumele enorme sunt favorizate de combinatia exploziva dintre cresterea necontrolata a Nr. de tineri pensionari Procurori si Judecatori si Valoarea enorma a Cotei de Necontributivitate aferenta Pensiei medii pentru aceasta categorie. In nemernicia lor, PNL+PSD au adoptat o lege care continua mentinerea privilegiilor, desi prin PNRR s-au angajat sa aplice si Pensiilor de serviciu conditiile de calcul impuse milioanelor de cetateni de rang 2 din sistemul public de pensii!
6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP [ 2015-2024 ]
GRAFIC COSTURI ANUALE NECONTRIBUTIVITATE, Milioane LEI/AN
A) Graficul afiseaza valorile din Tabelul cu Costurile Anuale cu Necontributivitatea pentru cele 6 Pensii de serviciu Gestionate de CNPP.
B) Este clar ca sumele sunt Nesustenabile si ca mediul privat nu mai poate suporta dezmatul legiferat al acestor categorii de profitori!
D) Pentru defalcarea Costului cu Necontributivitatea pe fiecare dintre cele 6 categorii de Pensii de serviciu Gestionate de CNPP, vezi graficul urmator.
6 PENSII DE SERVICIU GESTIONATE DE CNPP [ 2015-2024 ]
GRAFIC COSTURI ANUALE NECONTRIBUTIVITATE PE CATEGORII, Milioane LEI/AN
A) Graficul pune in evidenta dicrepanta uriasa dintre costurile Necontributivitatii anuale pt. tineril pensionari Procurori si Judecatori si costurile Necontributivitatii anuale pentru celelalte 5 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP.
B)In Top 3 se regasesc: 1. Procurorii si Judecatorii / 2. Pers. aeronautic civil Navigant / 3. Pers. Aux. de Specialit. din Instante si Parchete
C) Pentru afisarea cifrelor, plimbati mouseului peste serii.
Pentru viziualizarea normala a contributiilor seriilor cu valori mici, graficul permite activarea/dezactivarea seriilor prin click pe numele lor din Legenda.
Sugestie: dezactivati seria Procurori si Judecatori
MApN+MAI+SRI [ AN 2015 - AN 2023 ]
COSTURI ANUALE MEDII NECONTRIBUTIVITATE, Milioane LEI/AN
A) Pensiile medii lunare MApN+MAI+SRI din perioada 2015-2023, au fost calculate prin corelarea Rapoartelor anuale INS cu statisticile CNPP.
B) Cotele medii lunare pentru acoperirea diferentei Necontributive dintre Valoarea Actuala a Pensiei (VAP) si Valoarea Cuvenita prin Recalculare cu Intreaga Perioada Contributiva (VPCRIPC) au fost estimate in 3 Variante:
Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (de Ex. in anul 2023, VAP= 5.623 Lei, VPCRIPC1=3.448 Lei iar 2.175 Lei = cota medie Necontributiva);
Varianta 2: VPCRIPC2=71.53% din VAP (de Ex. in anul 2023, VAP= 5.623 Lei, VPCRIPC2=4.022 iar Lei 1.601 Lei = cota medie Necontributiva);
Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (de Ex. in anul 2023, VAP= 5.623 Lei, VPCRIPC3=4.597 Lei iar 1.026 Lei = cota medie Necontributiva)
C)Costurile suplimentare anuale au fost estimate pe baza Cotelor medii lunare de acoperire a diferentei, calculate in cele 3 variante mentionate la Pct.B)
Exemplu de interpretare a cifrelor din Tabel:
In functie de varianta de estimare, Costul Necontributivitatii pensionarilor MApN+MAI+SRI in ANUL 2023 poate fi cuprins intre:
2501,40 Milioane LEI/An 2023, OPTIMIST (in Varianta 3: VPCRIPC3=81.75% din VAP (VAP= 5623 Lei, VPCRIPC3=4.597 Lei iar 1.026 Lei = cota medie Necontributiva), si
5302,52 Milioane LEI/An 2023, PESIMIST (in Varianta 1: VPCRIPC1=61.32% din VAP (VAP= 5623 Lei, VPCRIPC1=3.448 Lei iar 2.175 Lei = cota medie Necontributiva)
Chiar si in varianta optimista, 2501,40 Milioane LEI NECONTRIBUTIVITATE/An 2023 reprezinta o suma imensa care depaseste cu mult suma de 1499,58 milioane LEI NECONTRIBUTIVITATE/An 2023 aferenta celor 6 categorii de pensii de serviciu gestionate de CNPP
B) Pentru anul 2024 nu exista cifre publicate inca (Raportul anual al CNPP pentru anul 2024 va aparea abia in APR. 2025)

PENSII SPECIALE DEPUTATI
ACTUL NORMATIV CARE REGLEMENTEAZA BUGETUL CAMEREI DEPUTATILOR  (Buget care include sumele aferente pensiilor speciale acordate fostilor deputati) ANUL DE PLATA AL PENSIEI SPECIALE DEPUTATI SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE DEPUTATI, Lei/an STATUS SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE DEPUTATI LINK  VEZI PAGINA …
Hotararea Camerei Deputatilor 78/2017 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2016. Publicata in MOR 863/1.11.2017 2016 Suma nu a fost publicata in MOR Platita.
NOTA: Raportul explicativ si Anexele 1 si 2 cu sumele NU au fost publicate in MOR 863/1.11.2017
Pg.1
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 65/2018 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2017. Publicata in MOR 898/25.10.2019 2017 21.167.566 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 46/2019 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2018. Publicata in MOR 822/9.10.2019 2018 30.125.515 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 14/2020 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2019. Publicata in MOR 574/1.07.2020 2019 32.335.022 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 45/2021 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2020. Publicata in MOR 424/22.04.2021 2020 34.931.398 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 37/2022 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2021. Publicata in MOR 447/5.05.2022 2021 9.577.051 Platita.
NOTA: Incepand cu 27.02.2021 a intrat in vigoare incetarea platii Indemnizatiei pentru limita de varsta acordata senatorilor si deputatilor, conform Legii 7/2021 pentru modificarea Legii 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor.
Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 89/2021 privind bugetul Camerei Deputatilor pe anul 2022. Publicata in MOR 1214/21.12.2021 2022 0 Prevederi anuale initiale.
NOTA: NU au fost incluse sume pentru plata Pensiilor Speciale pentru fostii demnitari intrucat la date emiterii Hotararii 89/2021 Pensiile Speciale ale deputatilor erau anulate prin Legea  7/2021. Intrucat Decizia CCR 261/2022 a acceptat neconstitutionalitatea Legii 7/2021, Pensiile Speciale ale senatorilor si deputatilor vor fi reacordate, motiv pentru care si in 2022 vor aparea sume alocate acestora.
Pg.5
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 42/2023 privind contul de executie a bugetului Camerei Deputatilor pe anul 2022. Publicata in MOR 594/29.06.2023 2022 19.370.147 Platita Pg.2
Hotararea Camerei Deputatilor Nr. 72/2022 privind bugetul Camerei Deputatilor pe anul 2023. Publicata in MOR 1057/1.11.2023 2023 35.000.000 Prevederi anuale initiale Pg.5
PENSII SPECIALE SENATORI
ACTUL NORMATIV CARE REGLEMENTEAZA BUGETUL SENATULUI (Buget care include sumele aferente pensiilor speciale acordate fostilor senatori) ANUL DE PLATA AL PENSIEI SPECIALE SENATORI SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE SENATORI, Lei/an STATUS SUMA DIN BUGET PT. PENSII SPECIALE SENATORI LINK  VEZI PAGINA …
Hotararea Senatului 113/2017 privind contul de executie a bugetului Senatului pe anul 2016. Publicata in MOR 862/1.11.2017 2016 4.549.108 Platita Pg.4
Hotararea Senatului Nr. 174/2018 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2017. Publicata in MOR 1009/28.11.2018 2017 9.864.015 Platita Pg.5
Hotararea Senatului Nr. 58/2019 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2018. Publicata in MOR 956/28.11.2019 2018 14.106.542 Platita Pg.3
Hotararea Senatului Nr. 99/2020 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2019. Publicata in MOR 828/9.09.2020 2019 14.856.891 Platita Pg.4
Hotararea Senatului Nr. 82/2021 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2020. Publicata in MOR 600/16.06.2021 2020 15.675.756 Platita Pg.5
Hotararea Senatului Nr. 89/2022 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2021. Publicata in MOR 584/16.06.2022.  2021 4.424.772 Platita. NOTA: Incepand cu 27.02.2021 a intrat in vigoare incetarea platii Indemnizatiei pentru limita de varsta acordata senatorilor si deputatilor, conform Legii 7/2021 pentru modificarea Legii 96/2006 privind Statutul deputatilor si al senatorilor. Pg.5
Hotararea Senatului Nr.135/2021 privind bugetul Senatului Romaniei pe anul 2022. Publicata in MOR 1181/14.12.2021.  2022 0
Prevederi anuale initiale.
NOTA: NU au fost incluse sume pentru plata Pensiilor   Speciale pentru fostii demnitari intrucat la date emiterii Hotararii 135/2021, Pensiile Speciale ale senatorilor erau anulate prin Legea  7/2021.
Intrucat Decizia CCR 261/2022 a acceptat neconstitutionalitatea Legii 7/2021, Pensiile Speciale ale senatorilor si deputatilor vor fi reacordate, motiv pentru care si in 2022 vor aparea sume alocate acestora (vezi randul urmator).
Pg.7
Hotararea Senatului 74/2023 privind contul de executie a bugetului Senatului Romaniei pe anul 2022. Publicata in MOR 827/14.09.2023. 2022 8.927.463 Platita Pg.5
Hotararea Senatului Nr.126/2022 privind bugetul Senatului Romaniei pe anul 2023. Publicată in MOR 987/11.10.202 2023 22.064.000 Prevederi anuale initiale Pg.7
SPECTACOLUL GROTESC AL PENSIILOR SPECIALE. CE URMEAZA?

CE va ingheta transa a 3a de plati PNNR pentru neindeplinirea Jalonului 215 privind Reforma Pensiilor Speciale si Romania va pierde cele 2,7 Miliarde Euro alocate transei a 3a de plati. Daca se va intampla acest lucru, PSD si PNL trebuie sa plece de la guvernare intrucat nu mai au nicio legimitate in fata mediului privat si a milioanelor de pensionari de rang 2 care traiesc din pensii de mizerie dupa 35 de ani de munca.

MANIPULAREA PRIMARILOR, VICEPRIMARILOR PRESEDINTILOR SI VICEPRESEDINTILOR DE CONSILII JUDETE PRIN PENSII SPECIALE LEGIFERATE SI NEACORDATE

Guvernantii PSDNL au transformat indemnizatia pentru Limita de varsta in Instrument de Manipulare a primarilor, viceprimarilor, presedintilor si vicepresedintilor de consilii judetene.

TREBUIE SA REACTIONAM FATA DE PENSIILE SPECIALE?

Trebuie sa reactionam fata Pensiile speciale legiferate abuziv si nesustenabil si incurajate de Lacomia si Complicitatea justitiei?

Cu siguranta, DA!
Daca dvs. considerati ca discriminarea si nesustenabilitatea acestor Pensii speciale NU va priveste, vizionati acest clip. Veti intelege cum lipsa de reactie a cetatenilor de rang 2 permite abuzurile cetatenilor de rang 1 asupra cetatenilor de rang 2.

Puterea Vocii si Reactiei Noastre. Puterea Gandirii Critice

BONUS PENTRU DVS.

Daca ati ajuns pana aici, va ofer un bonus care va poate pune pe ganduri.
Este un podcast facut de Andreea Rosca cu Valeriu Nicolae despre cat de greu este sa te uiti la tine cinstit si, despre o carte: Tigan tandari.