Primirea feedbackului negativ
Primirea feedbackului negativ testeaza maturitatea emotionala si capacitatea de a comunica eficient cu persoana din fata dvs.
Vi s-a intamplat uneori sa fiti criticat(a)?
Ce ati simtit in acele momente?
Care a fost primul dvs. impuls: sa ascultati ce are de spus „criticul”, sa va retrageti, sau sa-i platiti imediat cu aceeasi moneda?
Ce a urmat dupa: recunoasterea si indreptarea aspectelor criticate sau escaladarea relatiei ?
In lumea „ideala”, predomina feedbackul pozitiv.
In cea „reala”, abunda feedbackul negativ atat pe verticala (adesea de sus in jos, rar invers), cat si pe orizontala.
Pornind de la ideea ca feedbackul negativ nu presupune neaparat intentii negative, va propun mai jos o modalitate de a raspunde corect si politicos criticii, de a schimba ce e de schimbat si de-a descoperi noi informatii despre noi si despre „critic”:
Primirea feedbackului negativ se invata. Fiti incurajat(a) sa va dezvoltati!
SPATIU PROMO
Fiti incurajat(a) sa va dezvoltati si sa deveniti Expert(a) in Legislatia Muncii!
LEGISLATIE ACTUALIZATA RESURSE UMANE
Iata cateva shortcut-uri catre Acte Normative si Registre reprezentative pentru HR:
CODUL MUNCII 2023 /// COR 2023 /// PRESTATORUL CASNIC /// RNCIS – Registrul National al Calificarilor din Invatamanul Superior /// RNCP – Registrul National al Calificarilor Profesionale din Romania /// RNPP – Registrul National al Programelor Postuniversitare /// Lista Standardelor Ocupationale 2023
@Iulina,
In opinia mea, este esential sa treci informatiile prin propriul filtrul mental si sa adopti doar ceea ce ti se potriveste, in forma modelata de tine. Altfel unicitatea nu ar mai folosi nimanui, iar diversitatea ar ramane doar o poveste.
Iti multumesc pentru ganduri. Te mai astept.
Interesant punct de vedere.
In schimb in toate trainingurile la care a particpat mi se inocula ca nu exista feedback negativ sau pozitiv.
Exista numai FEEDBACK.
Adica reactia la actiunile sau afirmatiile tale, argumentate.
Exemplu- daca spun ca nu mi-a placut articolul tau si atat, e doar un vot negativ.
Daca spun ca nu mi-a placut articolul tau pentru ca e prea scurt poate fi o superficialitate din partea mea. Nu te obosi sa ma contracarezi.
Daca spun ca nu mi-a placut articolul tau pentru ca mi-asi fi dorit sa fie mai complet abea atunci este feedback.
Daca-mi raspunzi cu argumente e deja dialog.Daca avem contraargumente este deja polemica.
La feedback doar se multumste. Nu se raspunde.
Altfel, cred ca viitor ma astept sa gasesc pe rafturi carti, tratate, invitatii la Workshop si conferinte pe tema „reply to feedback’ sau contrafeedback, sau mai stiu eu ce termen nou inventat.
Si uite asa vor fi o gramada de indivvizi care -si vor vinde bine aptitudinile de oratori fara subiect.