Etica in Afaceri
Fara Incredere si Integritate, organizatiile nu au Viitor.
Increderea si Integritatea sunt volatile, greu de obtinut si usor de spulberat. Ele au nevoie de o fundatie solida, precum cea de mai jos, care sa sustina invatarea, intelegerea si constientizarea asteptarilor, aplicarea si transformarea actiunilor intr-un mod firesc de-a fi:
Despre primul si al treilea pilon am mai vorbit, asa ca astazi va ofer o scurta incursiune in Codul de Etica in Afaceri al organizatiei (CEA).
Dezvoltat intern si asumat prin Declaratie a Managementului, CEA al organizatiei devine obligatoriu pentru angajati, dar si pentru companiile terte care presteaza servicii pentru/sau in numele acesteia.
CEA defineste semnificatii, moduri de actiune, reactii si comportamente in caz de Conflict de interese, Mita, Ospitalitate, Intermediari, Relatii cu competitorii, etc., astfel incat angajatii si compania sa fie protejati de suspiciuni/acuzatii/sanctiuni / efecte si consecinte juridice / pierderea Reputatiei.
CEA trebuie insotit de instrumente suport – Ghiduri, Registrul pentru Cadouri, Declaratii de conflict de interese, modalitati de contactare a ofiterului de conformitate, linie de ajutor etic, Formulare etc.
Pentru a produce efecte benefice, CEA trebuie diseminat prin sesiuni de informare / training intern / e-learning / articole in revista organizatiei / postere / brosuri / screen-savere, sondaje de Etica in Afaceri, etc. astfel incat fiecare salariat sa-l inteleaga si sa-si insuseasca Toleranta Zero in caz de incalcare.
Absolventii/cursantii trainingurilor open/online www.rauflorin.ro pot accesa Aplicatia de Etica in Afaceri pentru intelegerea aspectelor reglementate de CEA – lansati APLICATIA