Articole, Resurse Umane

Pensii Speciale

1. CATEGORII DE PENSII SPECIALE

EXISTA 9 CATEGORII DE PENSII SPECIALE:
7 Pensii de serviciu*) + 2 Indemnizatii pentru limita de varsta.

–––––
*) Din cele 7 Pensii de serviciu 6 sunt gestionate de CNPP, iar Pensiile din domeniul apararii nationale, ordinii publice, sistemului administratiei penitenciare si securitatii nationale sunt administrate de casele sectoriale din cadrul MApN, MAI si SRI;
Casele sectoriale NU comunica tranparent statistici lunare.
INS publica cercetari statistice anuale globale privind nr. de pensionari si pensia medie lunara din care pot fi calculate cateva cifre pentru MApN+MAI+SRI;

LAST UPDATE: 21.12.2024
BREAKING NEWS 19.12.2024
Prin comunicatul din 19.12.2024 Curtea Constitutionala A DECLARAT NECONSTITUTIONAL articolul din Codul Fiscal care prevedea impozitatea progresiva a partii necontributive din pensile de serviciu, ceea ce inseamna ca partea necontributiva subventionata de la bugetul de stat va fi impozitata doar cu 10%!
Decizia este definitiva si general obligatorie si va fi publicata in Monitorul Oficial

IMPACTUL PENSIILOR DE SERVICIU IN NOV. 2024

Cifrele de impact prezentate mai jos cuantifica doar cele 6 categorii de Pensii de serviciu gestionate de CNPP, NU si pensiile MApN+MAI+SRI pentru care casele sectoriale nu publica statistici lunare.

Potrivit ministrului de Finate Bolos, costul Necontributivitatii in anul 2024 pentru cele 6 categorii de pensii speciale gestionate de CNPP (exclusiv MApN + MAI + SRI) este de 1.7 MILIARDE Lei (aproximativ 11.502 persoane la nivel de an)

PENTRU MAI MULTE DETALII DESPRE CIFRELE DE IMPACT, ACCESATI:
1. DASHBOARD NUMERIC
2. DASHBOARD PENSIE MEDIE SI COTE DE NECONTRIBUTIVITATE
3. DASHBOARD COSTURI LUNARE NECONTRIBUTIVITATE
4. DASHBOARD COSTURI ANUALE NECONTRIBUTIVITATE

_______________________

PSD/PNL/IOHANNIS SUSTIN CU INDARJIRE PENSIILE SPECIALE

Desi Romania s-a obligat prin PNRR sa reformeze pensiile de serviciu, PSD/PNL/IOHANNIS le sustin cu indarjire, ricand pierderea transei a 3a de plati in valoare de 2.7 de Miliarde Euro.

2. DE CE SUNT DISCRIMINATORII SI NESUSTENABILE PENSIILE DE SERVICIU?

pensii-speciale

Caracterul discriminatoriu al Pensiilor de serviciu rezulta din faptul ca lor NU li se aplica cele 4 reguli obligatorii, impuse tuturor celorlalti salariati la pensionare prin legile privind sistemul public de pensii ( Legea 263/2010 / Legea 360/2023 / HG 181/2024 de aplicare a Legii 360/2023):

1) Calculul punctajului in functie de intreaga perioada de Contributivitate;
2) Stagiul complet de cotizare contributiv de 35 de ani atat pentru barbati cat si pentru femei. Pentru femei stagiul complet creste esalonat conform Anexei 5 din Legea 360/2023 – pg. 32 si atinge 35 de ani in Ianuarie 2030 (in Dec. 2023, data publicarii Legii 360/2023, acesta este de 32 de ani si 4 luni);
3) Varsta standard de pensionare de 65 de ani pentru barbati si tot de 65 de ani pentru femei. La femei, varsta standard crestea esalonat conform Anexei 5 din Legea 263/2010 – pg. 34 si atingea 63 de ani in Ianuarie 2030. Insa, prin noua Lege 360/2023, varsta standard pentru femei a fost crescuta la 65 de ani si reesalonarea cresterii a fost extinsa pana in IAN. 2035 (in Dec. 2023, data publicarii Legii 360/2023, aceasta este de 62 de ani si o luna).

SURSA: https://www.digi24.ro/stiri/actualitate/justitie/judecatorul-cristi-danilet-se-pensioneaza-la-varsta-de-48-de-ani
4) Conditiile de actualizare a pensiilor

In timp ce pensiile din sistemul public se actualizeaza anual cu valoarea cea mai mare dintre procentul de crestere al veniturilor din contributiile de asigurari sociale la buget si rata medie anuala a inflatiei din ultimii 2 ani, indicatori definitivi, cunoscuti in ultimii 2 ani anteriori comunicati de INS Legea 360/2023 ,
pensiile procurorilor si judecatorilor se actualizeaza procentual ori de cate ori se majoreaza indemnizatia de incadrare bruta lunara pentru judecatorii sau procurorii in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional. Actualizarea se realizeaza prin aplicarea, asupra cuantumului pensiei, a procentului de majorare a indemnizatiei de incadrare brute lunare pentru judecatorii sau procurorii in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional. Cuantumul net al pensiei de serviciu actualizate nu poate depasi 100% din venitul net, la data actualizarii, al unui judecator sau procuror in activitate, in conditii identice de functie, vechime si grad profesional – vezi Legea 282/2023 pentru modificarea si completarea unor acte normative din domeniul pensiilor de serviciu (MOR 950/20.10.2023) / Legea 303/2022 privind statutul judecatorilor si procurorilor (MOR 1102/16.11.2022) / HG 608/2024 pentru aprobarea normelor de aplicare a Legii 303/2022 (MOR 540/10.06.2024)

_______________________
Intre DEC. 2023 – NOV 2024, pensia medie pentru milioanele de pensionarii de rang 2 din sistemul de asigurari sociale de stat a crescut de la 2.010 Lei la 2.795 Lei (+ 785 Lei).

In acelasi timp (11 luni), PENSIA SPECIALA MEDIE A TINERILOR PROCURORI SI JUDECATORI A CRESCUT CU + 2.679 Lei, de la 22.502 Lei la 25.181 Lei.
Practic, DOAR CRESTEREA DIN CELE 11 LUNI a pensiei tinerilor procurori si judecatori, este aproximativ egala cu INTREAGA PENSIE PRIMITA DE UN PENSIONAR DE RANG 2 LA 65 DE ANI dupa o viata de munca!

TREBUIE SA REACTIONAM FATA DE PENSIILE SPECIALE?

Trebuie sa reactionam fata Pensiile speciale legiferate abuziv si nesustenabil si incurajate de Lacomia si Complicitatea justitiei?

Cu siguranta, DA!
Daca dvs. considerati ca discriminarea si nesustenabilitatea acestor Pensii speciale NU va priveste, vizionati acest clip. Veti intelege cum lipsa de reactie a cetatenilor de rang 2 permite abuzurile cetatenilor de rang 1 asupra cetatenilor de rang 2.

Puterea Vocii si Reactiei Noastre. Puterea Gandirii Critice

LINKURI DE NAVIGARE

PAGINA 2. Cele 7 categorii de Pensii de serviciu
PAGINA 3. Indemnizatiile pentru Limita de varsta / OUG 57/2019, Instrumentul de Manipulare creat de PSD, mentinut si aplicat cu succes de PNL!
PAGINA 4. Ineptii politice despre Pensiile de serviciu / PNRR, angajamente calcate in picioare
PAGINA 5. Scurta istorie despre eliminarea si (re)legiferarea Pensiilor Speciale