Programul de Dezvoltare si Matricea tipurilor de Training
ARTICOL ACTUALIZAT in 17.10.2014 la sugestia dlui. Mihai Etcu
Pilonii sistemului de Evaluare a Performantei si Dezvoltare a Salariatilor-EPDA sunt Obiectivele SMART , Competentele Cheie (Soft) si Programul de Dezvoltare.
Angajatul propune Obiectivele SMART si Programul de Dezvoltare pe care le agreeaza cu managerul in cadrul interviului de planificare / evaluare a performantei.
Pentru definirea propunerii de Program de Dezvoltare, angajatul isi autoevalueaza Competentele Cheie / alege pentru dezvoltare 2-3 competente cotate cu pondere mare de importanta evaluate sub nivelul mediu / si defineste modalitatile de Dezvoltare (dezvoltare nu inseamna doar training! – click pentru detalii).
Este obligatoriu ca trainingul sa indeplineasca 2 conditii:
Ambele conditii sunt indeplinite daca Trainingul propus apartine cadranelor 3 si 4 ale Matricei tipurilor de Training desenata mai jos (evident nu discutam despre trainingurile obligatorii de cadran 2 impuse de organizatie).
Matricea se dezvolta pe doua axe: AXA ANGAJATULUI (trainingul trebuie sa fie necesar pentru angajat) / AXA ORGANIZATIEI (trainingul trebuie sa fie util pentru organizatie), si contine 4 cadrane:
@Mihai,
Aveti dreptate, matricea poate fi dezvoltata in diverse coordonate.
Am propus aceasta axa, pentru a masura gradul in care un training este Necesar, nu util pentru Angajat. Acum realizez ca mai potrivit ar fi ca intervalul [Inutil – Necesar] sa fie inlocuit cu [Nenecesar-Necesar]. O sa repostez desenul. Multumesc.
Un training poate fi considerat Necesar pentru angajat doar daca exista un Deficit de competenta al angajatului, raportat la cerintele organizatiei pentru postul respectiv. Stim foarte bine ca organizatiile accepta costurile trainingurilor de dragul Profitului, nu de dragul angajatilor.
Multumesc pentru timp, feedback si pentru ca ati contribuit la dezvoltarea acestui articol.
Salutare Florin, este sugestiva matricea pe care o prezinti insa, cu perimisiunea ta, iti ofer o sugestie privind denumirea celor doua axe: Util pentru Organizatie si Util pentru Angajat. Asta doar pentru a lucra cu acelasi concept privind cele 2 perspective: organizatie si angajat.
Unele traininguri ar putea fi necesare dar nu si utile :).
Iti multumesc pentru ca mi-ai permis acest comentariu.
@Florina,
Cursul de manager RU presupune nu doar asimilare de cunostinte, ci multa comunicare, interactiune, lucru in echipa, asumare de roluri, schimb de experienta, aspecte ce nu pot fi cuprinse intr-un training online.
Faptul ca esti din Galati iar cursurile care te tenteaza sunt in Bucuresti, pare o problema (si poate fi din cauza costurilor de cazare), dar in acelasi timp poate fi oportunitatea de a intalni oameni si abordari noi.
O alta posibilitate ar fi sa discuti in cercul tau de prieteni HR si daca mai gasesti cativa doritori din Galati(sa fiti minim 8), exista firme din Bucuresti dispuse sa organizeze cursuri la sediul beneficiarului.
Printre trainingurile de Manager Resurse Umane care te tenteaza, este si acesta cumva? http://www.traininguri.ro/ro/manager-resurse-umane/
Daca da, atunci poate ne si vedem 🙂
Da, si acesta ma tenteaza … atunci poate ne vedem.
Multumesc!
Buna Florin,
Eu lucrez de 5 ani in domeniul RU si mi-as dori sa urmez un curs de Manager RU.Imi poti recomanda cursuri online mai bune in domeniul RU?
Eu am tot cautat, dar majoritatea celor care imi starnesc interes sunt in Bucuresti, iar eu sunt din Galati si, ma gandeam ca mai potrivit ar fi un curs la online.
Multumesc!
Florina
Da Bobby, asa e! Si TU poti contribui la schimbare trimitand un link catre acest articol managerului tau, celor de la RU, precum si comunitatii in care iti traiesti viata… simplu, nu? Multumesc pentru feedback.
Popularizarea matricii ar duce la o schimbare a opticii, atat a angajatorului, cat si a angajatului in privinta instruirilor!