Articole, Resurse Umane

Feedback 360 de grade, F360

F360 este un instrument de evaluare a performantei ce furnizeaza valoarea globala a performantei angajatului privita din perspectiva line managerului, subordonatilor directi, colegilor de pe acelasi nivel ierarhic, clientilor interni si salariatului insusi si planul de dezvoltare al acestuia.

Suprapunand Imaginea Altora despre noi peste Imaginea Noastra despre noi, obtinem o mai buna cunoastere de sine – autocunoasterea fiind un factor cheie in definirea nevoii de dezvoltare si obtinerea de performanta.

Diferenta fata de evaluarea simpla descrisa in articolul „Evaluarea Performantelor si Dezvoltarea Angajatului” consta in faptul ca F360 ia in considerare mai multe puncte de vedere asupra performantei angajatului, pe care le integreaza intr-o evaluare finala a competentelor de comportament organizational.

Ca principale avantaje specifice F360 comparativ cu evaluarea simpla, mentionez perspectiva mai clara a salariatului asupra modului in care este perceput de cei ce ii ofera feedback, acceptarea mai usoara a rezultatelor evaluarii (daca mai multi oameni iti spun ca esti baut, mergi si te culci, nu?), oferirea de feedback managerilor de catre subordonati, obiectivitate mai ridicata a evaluarii.

Ca elemente de risc in aplicarea F360 fara o pregatire corespunzatoare a grupului tinta, ar fi feedback-ul nesincer coordonat, incapacitatea salariatilor de a oferi feedback, schimbarea de comportament a angajatului fata de persoana care i-a oferit feedback negativ (in cazul in care organizatia a decis ca feeedbackul sa nu fie anonim).

Pentru a se bucura de succes in randul angajatilor si managerilor, F360 trebuie gandit cat mai simplu. Exista aplicatii informatice ce simplifica mult procesul, oferind acuratete, acces rapid la informatii, posibilitatea generarii de rapoarte utile in verificarea statusului fiecarei etape.